• URL Kopyalandı

Silikon anot güç üniteleri yakında piyasaya çıkabilir ve elektrikli araçların benimsenmesini hızlandırabilir

Yeni bir silikon-anotlu lityum-iyon pil türü, 10 dakikadan daha kısa sürede boştan doluya şarj olabileceği iddiasıyla EV pazarının beklediği çözüm olabilir.

Şirket, Kaliforniya merkezli Enovix tarafından tasarlanan ve üretilen pilin, 1000 şarjdan sonra kapasitesinin yüzde 93'ünü koruduğunu ve altı aylık yüksek sıcaklıklarda çalışmadan minimum düzeyde etkilendiğini iddia ediyor. Bunların ikisi de ABD Gelişmiş Pil Konsorsiyumu'nun (USABC) yüksek performanslı EV pil hedeflerinin önemli parçalarıdır.

USABC'ye [PDF] göre, 15 dakikada yüzde 80 şarja ulaşabilen ve en az 1.000 şarj döngüsüne dayanabilen bir pil "gelişmiş" olarak adlandırılabilir ve bu standarda göre Enovix, USABC'nin orta ve uzun vadeli olarak değerlendirdiği hedeflere ulaşmıştır.

İlgili video: Pilleri değiştirebilecekken neden elektrikli arabanızı şarj etmelisiniz?

Enovix'in pil teknolojisi, Enovix'in "dünyanın en iyi tüketici elektronik şirketlerinden biri" olduğunu söylediği isimsiz bir OEM tarafından üretilen bir akıllı saat de dahil olmak üzere farklı boyutlarda hücrelere konuldu.

Aynı teknoloji EV pillerinde. Enovix'in silikonun bir anot olarak kullanılması ile ilgili sorunları ortadan kaldırdığını söylediği tescilli bir mimari ile inşa ediliyorlar. Tipik anot malzemesi olan grafit, silikondan çok daha az enerji depolama kapasitesine sahiptir, ancak silikonun yaşam döngüsünü büyük ölçüde azaltan şişme gibi teknik problemleri nedeniyle standart olarak kalmıştır.

"Hızlı şarj yeteneği EV'lerin kitlesel olarak benimsenmesini hızlandırabilir ve birçok OEM yol haritasını karşılayan ve aşan bir performans seviyesi gösterebildik." Dedi.

Silikon anotlar tarafından sunulan kapasite artışı ve şarj hızı, EV'lerin pazar nişlerini geçip daha fazla sokakta hareket ettirmeye yardımcı olabilir, ancak güvenlik ve diğer sorunlar kalabilir. Enovix, lityum iyon pillerdeki kötüye kullanma toleransını artıran fren akışı teknolojisinin, ürününün geleneksel piller üzerinde bir güvenlik iyileştirmesi olduğu anlamına geldiğini söyledi.

Enovix, silikonun EV pilleri için bir anot olarak kullanımını araştıran tek şirket değil ve USABC, silikon tel anotlu EV pilleri üzerinde çalışan Amprius'tan benzer projeler için finansman ve geliştirilen nanoramik olduğunu duyurdu. Mevcut EV pil ekipmanlarında üretilebilen silikon baskın anotlu EV pilleri.

Başka bir pil deneycisi olan Enevate, gözenekli, sünger benzeri bir silikon anot geliştiriyor ve beş dakikalık bir şarjla 400km'yi belirtilmemiş 2024 modellerine gidebileceğini iddia ettiği pilini almak için zaten birkaç EV üreticisi ile birlikte çalıştığını söyledi. Enevate yatırımcıları arasında otomobil üreticileri Renault, Nissan ve Mitsubishi yer alıyor. ®

Kaynak: The Register